Daj botom się zająć Twoimi klientami

25.3.2024

Automatyzacja obsługi klienta przy pomocy 🤖 chatbota czy voicebota wzbudza wśród pracowników firm rozmaite emocje. Od tych pozytywnych - pełnych wiary np. w skrócenie czasu oczekiwania klienta na kontakt z firmą, podniesienie zadowolenia z obsługi i zmniejszenie kosztów – do tych negatywnych, mówiących o niezastąpionej roli człowieka w procesach związanych z obsługą klienta. Zgadzam się, że głosy mniej przychylne rozwiązaniom botowym są ważne, bo reprezentują wciąż dużą grupę klientów, preferujących kontakt z człowiekiem… ale!

Jedną z linii podziału rozdzielającą zgłoszenia może być poziomy ich złożoności. Innymi słowy, proste i powtarzalne procesy mogą być obsługiwane całościowo za pomocą botów, np.:

  • sprawdzenie salda
  • nawigowanie po stronie www
  • przesłanie linku do konkretnej podstrony
  • przeprowadzenie krok po kroku przez procesy
  • przyjęcie dokumentów
  • i wiele innych.

Oczywiste, prawda❔

Nawiązując jednak do tytułu mojego tekstu, przedstawiam kilka zastosowań, które w pierwszej kolejności nie przychodzą nam do głowy, ale jako yarrl S.A. wdrożyliśmy:

  • obsługiwanie reklamacji od klientów
  • przyjmowanie zamówień od kontrahentów
  • przypominanie o terminach/potwierdzenia wizyt
  • wspieranie procesu windykacji
  • wyszukiwanie informacji
  • weryfikowanie zgodności danych przed rozmową z konsultantem
  • prowadzenie ankiet i bada.

Być może zainspiruje to kogoś do zmiany myślenia o automatyzacji. Dzięki wykorzystywaniu, możliwości uczenia się (trenowania bota) oraz ciągłego rozwoju danego rozwiązania, można stworzyć bardzo nowoczesne narzędzie. Wartości dla biznesu, jakie niesie ze sobą wdrożenie tego typu narzędzi, opiszę w moim kolejnym wpisie.

Krzysztof Czajka
Specjalista ds. kontaktów z klientami
#CX #obsługaklienta #customerservice #automatyzacjaprocesów #chatbot #voicebot #AI #UniChatbot #UniVoicebot #automatyzacjaobsługiklienta