Bankowość i sektor finansowy wkraczają w nową erę transformacji napędzaną przez AI

24.1.2025

Bankowość i sektor finansowy wkraczają w nową erę transformacji napędzaną przez AI

Bankowość i sektor finansowy przechodzą intensywną transformację – napędzaną nie tylko rosnącymi oczekiwaniami klientów, ale też możliwościami, jakie daje generatywna sztuczna inteligencja (Gen AI). O roli tej technologii w modernizacji obsługi klienta opowiedziała Magdalena Pisarczyk-Czekaj (Sales Director w yarrl S.A.) w wywiadzie opublikowanym w serwisie Gazeta Finansowa.

Z materiału dowiemy się m.in., jak Gen AI pozwala przewidywać problemy klientów, wspiera personalizację komunikacji i umożliwia konsultantom pracę z tzw. agentami wspomagającymi (jak Genesys Agent Copilot). Nowe systemy nie tylko analizują rozmowy i wiadomości, ale też wspierają menedżerów w ocenie jakości pracy i zgodności z procedurami.  

Generatywna AI przekształca contact center w centra przewidywania potrzeb i personalizowania komunikacji – nie tylko automatyzując, ale także wspierając konsultantów w czasie rzeczywistym. W tym nowym modelu to nie człowiek albo maszyna, lecz człowiek i maszyna wspólnie dbają o jakość obsługi klienta.